"הסיעות החרדיות משמשות כלי משחק במלחמת נתניהו בכץ"

    "אני שייכת לחילונים החושבים שיום מנוחה שבועי, זו מתנה סוציאלית נפלאה שהיהדות העניקה לאנושות כולה, ולא רק לעם היהודי"
    ישראל פריי 3 Comment on "הסיעות החרדיות משמשות כלי משחק במלחמת נתניהו בכץ"

    הזווית של בכירת 'העבודה' למשבר הרכבת: ראש הממשלה מזמין ומתחזק את המשבר למטרות פוליטיות, חוק שעות עבודה ומנוחה לא כולל ענייני פיקוח נפש בלבד, הבעיה המרכזית נמצאת במרכזים המסחריים, ודווקא עצירת העבודות היא היא הפרת הסטטוס קוו • ראיון

    אלקין, נתניהו, ליצמן, גפני, פרוש
    "אני שייכת לחילונים החושבים שיום מנוחה שבועי, זו מתנה סוציאלית נפלאה שהיהדות העניקה לאנושות כולה, ולא רק לעם היהודי"
    11:48
    09.05.24
    איתי גדסי ויענקלה פרידמן No Comments on לקראת שרב משמעותי | החזאי מעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    קולה של בכירת מפלגת 'העבודה' חברת הכנסת שלי יחימוביץ', נשמע תדיר בצלילות ובבהירות, כשמשנה סדורה לה בסוגיות מדיניות, כלכליות, ולא פחות מהם, בסוגיות דת ומדינה.

    גם למשבר הרכבת הנוכחי, יש ליחימוביץ' אמירה ברורה, שגם כשאינה ערבה לאוזן המאזינים, היא משמיעה אותה ברמה. "המשבר הזה לא אמיתי, הוא מדומה, הוא נהגה ומתוחזק ע"י ראה"מ בנימין נתניהו במסגרת התחשבנויות פרטיות שלו ביריב פוליטי פנימי שלו", היא אומרת לבצלאל קאהן ב'מהדורת הבוקר', ומוסיפה: "אין לי שום ספק, ואני יודעת שהמשבר הזה הומצא באופן מלאכותי, והוא גורם נזק להרבה מאד אנשים, הוא מפר את הסטטוס קוו בעניין השבת".

    לתמיהת המראיין, הכיצד החלטה למניעת חילולי שבת, היא היא הפוגעת בסטטוס קוו, פתחה יחימוביץ' בהסבר: "אני שייכת לחילונים החושבים שיום מנוחה שבועי, זו מתנה סוציאלית נפלאה שהיהדות העניקה לאנושות כולה, ולא רק לעם היהודי. זה באמת החוק הסוציאלי הנפלא והזוהר ביותר שנחקק בתקופה שלא היו בה חוקים סוציאליים".

    "כשקמה מדינת ישראל, חוקק חוק עבודה ומנוחה, שבמידה רבה עקב אחר הציווי הזה, היה מתאם מסוים בין ערכי הדת לבין הערכים האזרחיים באותו חוק. החוק הזה קבע מפורשות שבמקרים מיוחדים – ע"פ היתר של שר העבודה – בעבודות תשתית יינתן היתר לעבודת תשתית גם בשבת. בזכות זה יש גם חשמל בשבת. כשמתקנים פסי רכבת – הגיוני ביותר מבחינת שלום הציבור, שמירת הסדר, וההיגיון הבריא, שלא יפורקו פסי רכבת ביום חול".

    יחימוביץ' – המוכרת בתמיכתה העקבית באכיפת חוקי העבודה והמנוחה – מתקוממת על הפניית כובד המשקל לעבודות הרכבת, לעומת עצימת העין ממרכזים מסחריים. "הרי הסטטוס קוו הופר לרעת החרדים – בעיני לרעת העובדים – בכל סוגיית המסחר. היום פועלים מרכזי קניות עתירי קונים בשבתות, ועל זה אין משבר. זה אבסורדי".

    לדבריה, "חוק שעות עבודה ומנוחה לא כולל רק עניינים של פיקוח נפש. חוק שעות עבודה ומנוחה הוא חוק מאד הגיוני, הוא גם מאפשר מנוחה וגם מאפשר המשך הנאה של כל תשתיות המשק שאנחנו חיים עליהם בעולם מודרני, הדבר הזה הופר במידה רבה".

    "אני יודעת שראה"מ הזמין את המשבר הזה, הוא ליבה אותו, הוא יכול היה לכבות אותו לפני שנולד, אני יודעת שהיה לו עניין בו. במידה רבה הסיעות החרדיות משמשות כלי משחק בידיו של נתניהו במלחמת הכוחות שלו מול ישראל כץ", סיימה.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      לא מאמין שהיא מדברת את השטויות האלו…

      הרי במשך שנים הרכבת מבצעת את התיקונים האלו ביום שישי ומוצא"ש …

      מי שמתחזק את המשבר זה כץ ולא נלניהו ראו דברים שאמר ביטון הבוקר שהרכבת מתעקשת לא לקבל שום פשרה.

    2. 1

      אני לא מבינה מה הם יתעוררו עכשיו מאז ועד עולם היה חילולי שבת